Ennek több oka lehet. Lehet, hogy elakadt valahol a tananyag megértésben, és attól kezdve csak „magol”, azaz tanul, de nem érti. Ezt senki sem élvezi.

Örömhír:  Az oktatási módszerünk egyik alap-pillére, hogy addig nem mehet tovább a tananyagban a gyerek, amíg azt 90%-os biztonsággal nem tudja. Ha megakad valahol, akkor a tanár személyesen magyarázza el neki azt, amit nem értett. Az órai anyag, a tananyag otthon ismét meghallgatható, gyakorlásra van lehetőség.  Így alapos tudásra tesz szert, nem fog „magolni”. A tananyag élvezetes, és a szintek elérésekor elismerésben van része. Minden esély meg van arra, hogy ne utálja a tanulást, hanem élvezze azt.

Az is lehet, hogy a gyerekben nem kapcsolódik pozitív visszajelzés a tanulásba befektetett erőfeszítéseivel kapcsolatosan. Mondjuk, tanult, tudta is a tananyagot, de „pont olyat” kérdezett a tanár, amire nem tudta a választ. Vagy tudta a választ, de nem tudta elmondani úgy, ahogyan szerette volna, vagy nem engedték elmondani úgy, ahogyan szerette volna.

Örömhír:  A gyerekek a tanárral együtt küzdenek azért, hogy a kitűzött célt elérjék. A tanár nem ellenség, hanem segítő. Tanulása során a gyermek rengeteg buzdítást kap, rendszeres visszajelzést arra nézve, hogy mi volt jó abban, amit csinált, és miben és hol kell még fejlődnie.

Vélemény, hozzászólás?