A gyerekek különbözőek. Van, akinek nem okoz gondot visszaadni a tanultakat, van, akinek igen. A „teljesítmény-kényszer”, ami a magyar oktatást jellemzi, sok gyereknek okoz komoly nehézséget.

Örömhír:  Iskolánk olyan oktatást valósít meg, ahol igyekszünk nem a „teljesítmény-kényszerrel” motiválni, hanem más módokon: elismerés, jutalmazás, privilégiumok, kirándulás, iskolabolt, dicsőség-fal, stb.  Úgy gondoljuk, hogy nem csak a tananyag elsajátítása az érték, így jutalmazzuk a gyermeket akkor is, amikor a jellemében pozitív változást látunk, ha a közösségi munkában jeleskedik, ha segítőkész, megbízható, stb.
Tanáraink nem „ellenségei” a gyerekeknek, hanem támogatóik a tanulás útján. Ez sok gyermeket „felszabadít” a tanulásban.

Vélemény, hozzászólás?